۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲

سرپرست شبکه دامپزشکی خوشاب:

ایمن‌سازی و واکسیناسیون دام‌ها در شهرستان خوشاب آغاز شد

ایمن‌سازی و واکسیناسیون دام‌ها در شهرستان خوشاب آغاز شد

  خوشاب - سرپرست شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: در سال جاری مطابق پروتکل مدیریت بیماری‌های دام واکسیناسیون دام‌ها بر علیه بیماری‌های آبله، شارین، هاری، به صورت صددرصد رایگان در حال انجام است.

محمود ترخاصی، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۷۰۰ رأس گاو و گوساله برعلیه بیماری تب برفکی به صورت صد در صد رایگان در شهرستان خوشاب بر علیه بیماری واکسینه شده‌اند، گفت: مطابق پروتکل مدیریت بیماری‌های دام واکسیناسیون دام‌ها بر علیه بیماری‌های آبله، شارین، هاری، به صورت صد درصد رایگان در شهرستان خوشاب در حال انجام است.

سرپرست شبکه دامپزشکی خوشاب با اظهار اینکه این طرح تا پوشش کامل تمام دام‌های سنگین ادامه دارد، افزود: در بحث آبله و شارین باید تا شهریور ماه به پوشش بالای ۸۰ هزار رأس دام سبک برسیم و در مورد واکسیناسیون هاری کلیه سگ‌های صاحبدار و سگ گله بر علیه بیماری مهلک هاری تا پایان سال واکسینه شوند.

وی با اشاره به اینکه مطابق پروتکل مدیریت بیماری‌های دام در کل ایام سال چهار نفر نیروی فنی بخش دولتی و چهار نفر نیروی بخش خصوصی کلیه واکسن‌های دامی را تزریق خواهند کرد، بیان کرد: همزمان با این طرح‌ها ایمن سازی جمعیت دام سنگین (گاو وگوساله) شهرستان خوشاب که به صورت سنتی نگهداری می‌شوند بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

ترخاصی اضافه کرد: نیازی به حضور دامداران در مرکز شهرستان نیست و کارشناسان مطابق برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی واکسیناسیون دام‌ها را انجام خواهند داد.

سرپرست شبکه دامپزشکی خوشاب با اظهار اینکه تا کنون روستاهای چرو، روکی بر علیه آبله و شارین و سگ‌های صاحبدار و گله برعلیه هاری در این روستاها و دام‌های سنگین روستای علیک، مشکان، بلقان اباد، نوده انقلاب، نودهان، سیداباد، طالبی، فوجی هم بر علیه بیماری تب برفکی به صورت صد در صد واکسینه شده‌اند.

وی تصریح کرد: در مورد واکسن‌های بها داری مانند آنترو توکسمی (پرخوری) هم بخش خصوصی اقدامات پیشگیرانه تحت نظارت عالیه شبکه دامپزشکی اقدام خواهد کرد.

کد خبر 4906269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha